2011-02-21
12:17:21

Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek är så himla många saker.
Enligt mig, kommer kärlek innefrån. Det finns inte en ända människa eller varelse på jorden som inte är kapabel att älska någon eller något.
Vi människor attraheras av varandra och kallar det kärlek. Men kärlek tar inte slut. Det gör en attration däremot.
Folk gifter sig med folk de tror de verkligen älskar, men det visar sig några år senare att de egentligen inte tycker om varandra så mycket att de vill dela resten av livet tillsammans. Det de glömmer är att lära känna personen helt in till själen. Det är där det sitter.. Kärleken. Därför kallas det även själsfrände. Man vet inte om man har hittat honom eller henne innan man förlorar personen. Den sorgen som kommer av att förlora någon man är attraherad av varar bara några veckor, kanske några månader. Men förlorar man personen man verkligen älskar varar sorgen för evigt.
Kärlek är även familj eller vänner. Jag har väldigt få människor jag älskar. Och jag märker hela tiden hur mycket jag älskar dem, för när jag inte är runt dem, tänker jag på dem, eller saknar dem, och när jag är med dem finns det inget slut på mitt glada humör.
-
Det finns ingen enkel förklaring på vad kärlek är, för det är olika i allas ögon. Kort sagt är kärlek, enligt mig; den största lyckan man kan uppnå, och den värsta sorgen man kan uppleva.
Världen hade alltså varit mindre komplicerat om inte det fanns, fast.. tråkig!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: