2010-12-13
21:02:40

Tips till hur du kommer över exet!

Okej här kommer de!
Som ni vet har jag precis kommit ur ett förhållande som inte var så himla bra för varken jag eller han. Och det är hårt, för jag har fortfarande känslor för honom. Därför har jag försökt mig på olika grejer som kunde göra att jag mådde lite bättre! :) 

1# Ge dig tid!
- Du kan ge dig själv en vecka eller där du gråter, är ynklig, för dina vänner till att trösta dig, kolla på kärleksfilm, och sörja. Det får du eftersom du älskade honom/henne. Men när den veckan har gått ska du också sluta, och se framåt. 

2# Släng!
- Du kan slänga (eller packa ner i en sopsäck som du inte är redo) alla grejer som påminner dig om honom/henne så det blir lite mindre smärtsamt att vara i ditt eget hem. Sen när du har kommit vidare, kan du plocka fram dem igen och minnas honom/henne med glädje, utan att vara ledsen. :)
3# Gör saker du gillar!
-Du ska inte bara sitta hemma och göra ingenting. Du förtjänar bättre, för om han/hon lämnade dig var det inte meningen att ni skulle vara tillsammans, så då är det tid att hitta en ny, eller helt enkelt bara vara singel ett tag. Men du behöver inte gå ut och festa med det samma, du kan ju också bara ha en filmkväll med tjejerna om det är det du vill. Där kan du ju till exempel prata om hans/hennes värsta sidor! ;) (Det funkar!) Men om du är mer åt shoppinghållet så gör du det! Nu är det ju läge att shoppa loss, ingen annan än dig själv att lägga pengar på! :D 

4# Släpp kontakten!
-
Du är inte hans/hennes längre, så du ska inte kolla på hans facebook, skriva till honom, eller ringa honom längre. Han kommer inte tillbaks om du jagar honom/henne, men om du kan visa exet, eller framför allt dig själv, att du kan må bra, ha kul och skratta och le utan honom, så kommer han/hon vara den som jagar dig. Dessutom ska du inte bli påmind hela tiden av vad du har förlorat. Om han/hon ringer, eller liknande, så svara inte (om inte du är redo än), för du kan bevisa att du har bättre saker för dig. :)

Jag tycker att dessa tipsen är det bästa, och dem som brukar funka bäst! Tack till er tjejer, familjen och alla ni andra som har hjälpt mig ovanpå igen! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: